Prof. dr hab. Małgorzata Rutkiewicz-Hanczewska
- 2019 r. – KORP- Programy terapii. Modelowanie programów terapii dla dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym na podstawie diagnozy Kartami Oceny Rozwoju Psychoruchowego (mgr Elżbieta Bogacz, mgr Anna Bogacz-Rybczak), 12.10.2019 r., Poznań
- 2019 – Rehabilitacja porażenia nerwu twarzowego (mgr Anna Pękacka), 11.10.2019 r., Poznań
- 2018 – Diagnostyka i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy (dr Andrzej Senderski), Warszawa
- 2017 – Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) (mgr Renata Borowiecka) 17.11.2017 r., Poznań
- 2017 – Kompleksowa diagnostyka i terapia dysfagii u dzieci i dorosłych (dr Anna Maria Pękacka), 21-23.10.2017r., Warszawa
- 2016 – Stosowanie Testu Rozwoju Językowego (mgr Magdalena Kochańska), 10.12.2016, Warszawa, Instytut Badań Edukacyjnych
- 2016 – Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej oraz terapii osób dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi, (dr Teresa Kaczan) 11-12.11.2016, Poznań
- 2016 – Diagnoza różnicowa autyzmu i zespołu Aspergera. Terapia zaburzeń ze spektrum zespołu Aspergera (dr hab. Marta Korendo), 21.10.2016, Poznań
- 2015 – szkolenie pt. Problemy poznawcze dzieci dwujęzycznych. Diagnoza i terapia (dr Marzena Błasiak-Tytuła), 28.02.2015, Poznań
- 2015 – szkolenie pt. Stymulacja procesów myślenia – kategoryzacje, myślenie przez analogię, myślenie przyczynowo-skutkowe (dr hab. Marta Korendo), 22.03.2015, Poznań
- 2015 – szkolenie pt. KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1.m.ż. do 9.r.ż Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci (mgr Elżbieta Bogacz, mgr Anna Bogacz-Rybczak), 12.09.2015, Poznań
- 2014 – szkolenie pt. Dwujęzyczni uczniowie – strategie diagnozy i terapii logopedycznej (prof. Henriette W. Langdon), 14. 06. 2014 r, Łódź
- 2014 – szkolenie pt. Dyzartria nabyta u osób dorosłych. Diagnoza i terapia (dr Olga Jauer-Niworowska), 17-18.05.2014, Poznań
- 2014 – szkolenie pt. Manualna Terapia Dysfagii, poziom I i II (doc. Jens Heber), 26-30 marca 2014, 44 godziny, Łódź
- 2014 – ACC – wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się. Poziom podstawowy (mgr Jolanta Jaszczuk, mgr Iwona Stępniewicz), 15 godzin, Poznań
- 2013 – Otępienie czołowo-skroniowe – diagnoza i terapia (prof. dr hab. Maria Pąchalska), 04-06.11.2013, Wrocław
- 2013 – Wykorzystanie Testu SON – R 5,5-17 w diagnozie psychologiczno-logopedycznej dziecka (dr Renata Lutosławska), 09.11.2013, Łódź
- 2013 – Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy. Moduł podstawowy (mgr Aleksandra Łada), 19-20.10.2013, Poznań
- 2012 – szkolenie pt. Budowanie systemu językowego dla dzieci z afazją (prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
- 2011 – szkolenie pt. Stosowanie i interpretacja Baterii do Badania Funkcji Językowych i Komunikacyjnych Prawej Półkuli Mózgu – RHLB-PL (dr hab. Emilia Łojek)
- 2011 – warsztaty pt. Diagnoza i terapia afazji (Wrocław – prof. Maria Pąchalska)
- 2011 – warsztaty pt. Programowanie języka dla dzieci z afazją (Poznań – prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
- 2011 – warsztaty pt. Diagnoza i terapia zaburzeń ustnej fazy połykania w aspekcie pracy języka. Ujęcie logopedyczno-ortodontyczne (Katowice – dr Danuta Pluta-Wojciechowska)
- 2011 – warsztaty pt. Metody badania zagrożenia dysleksją (Poznań – dr Marta Korendo)
- 2011 – szkolenie zaawansowane (poziom 9. + zwierzęta) w zakresie Makatonu (Poznań – dr B.B. Kaczmarek)
- 2011 – warsztaty pt. Test S.O.N. – badanie i interpretacja wyników (Kraków, prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
- 2011 – warsztaty pt. Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją) (Kraków – dr Zdzisława Orłowska-Popek)
- 2010 – warsztaty pt. Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania (Kraków – prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
- 2010 – warsztaty pt. Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli (Kraków – dr Marta Korendo)
- 2010 – szkolenie (poziom 1.2.3.4.) w zakresie komunikacji alternatywnej
i wspomagającej Makaton (Poznań – dr B.B. Kaczmarek) - 2009 – warsztaty szkoleniowe pt. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy wysokiego ryzyka na podstawie neurorozwojowej koncepcji, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej (Lublin – dr Teresa Kaczan)
- 2009 – warsztaty naukowe-szkoleniowe pt. Zaburzenia mowy w przebiegu chorób neurodegeneracyjnych (Poznań – dr Jolanta Panasiuk)
- 2005 – cz. I kursu bazowego kinezjologii edukacyjnej – „Gimnastyka mózgu” według metody P.E. Dennisona (Poznań – mgr Krystyna Krzyżostaniak, dr Renata Śleboda)
- 2004 – warsztaty naukowo-szkoleniowe pt. Problemy głosu i wymowy w pracy logopedy (Poznań – mgr Bogumiła Toczyska)
- 2004 – szkolenie pt. Komunikacja interpersonalna w pracy logopedy – bariery i sposoby ich pokonywania (Poznań – dr hab. Grażyna Bartkowiak)
- 2001 – Kurs Metodyki Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego (Warszawa, Stowarzyszenie „Bristol” Polskich i Zagranicznych Nauczycieli Kultury Polskiej i Języka Polskiego jako Obcego)
Prof. UAM dr hab. Jolanta Sławek
- Rehabilitacja porażenia nerwu twarzowego, prowadząca: A. M. Pękacka-Egli, Poznań, 11.10.2019 r.
- Diagnostyka i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy, prowadzący: dr A. Senderski, Warszawa, 4-5.10.2019 r.
- Mioterapeutyczne podejście do zaburzeń oralnych u niemowląt i małych dzieci, prowadząca: M. Rządzka, Poznań, 28-29.09.2019 r.
- Ankyloglosja u niemowląt i małych dzieci, prowadząca: dr Mira Rządzka, Poznań, 22.09.2019 r.
- Diagnoza i terapia dysfagii. Dysfagia u osób dorosłych, prowadząca: A. M. Pękacka-Egli, Poznań, 14.06.2019 r.
- Diagnoza różnicowa i metody pracy logopedy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, organizator: Zarząd Oddziału Wielkopolskiego Związku Logopedów, Poznań, 16.03.2019 r.
- Wybrane metody profesjonalnej diagnozy i terapii logopedycznej (Czy giełkot istnieje?, Wczesna diagnoza APD, Logopedia w spotkaniu z ortodoncją), organizator: Wielkopolski Odział Polskiego Związku Logopedów, Poznań, 06.10.2018 r.
- Diagnoza i terapia dysfagii, prowadząca: M. Rządzka, Poznań, 22-23.09.2018 r.
- KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka, prowadząca: J. Gruba, Poznań, 14.09.2018 r.
- Jak wspomagać dzieci w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji?, Moduł III – Praca z dziećmi z ASD z poważnymi deficytami rozwoju komunikacji oraz wprowadzanie wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się, prowadzący: Zespół Trenerów Fundacji SYNAPSIS, Warszawa, 26-27.05.2018 r.
- Jak wspomagać dzieci w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji?, Moduł II – Praca z dziećmi mówiącymi z ASD, prowadzący: Zespół Trenerów Fundacji SYNAPSIS, Warszawa, 14-15.04.2018 r.
- Jak wspomagać dzieci w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji?, Moduł I – Diagnoza dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, prowadzący: Zespół Trenerów Fundacji SYNAPSIS, Warszawa, 10-11.03.2018 r.
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, prowadzący: Zespół Trenerów Fundacji SYNAPSIS, 25-26.11. 2017 r.
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) a trudności w procesie komunikacji i uczenia się, prowadząca: R. Borowiecka, Poznań, 17.11.2017 r.
- Stosowanie Testu Rozwoju Językowego, prowadząca: M. Kochańska z Instytutu Badań Edukacyjnych, Warszawa, 27.02.2017 r.
- Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC) II stopień, prowadząca: A. Smyczek, Warszawa, 14-15.01.2017 r.
- Diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego w oparciu o metodę Neuroflow, prowadząca: Z. Bogdanowska, Poznań 2017.
- Kompleksowa diagnoza zaburzeń płynności mowy u dzieci podstawą skutecznej interwencji logopedycznej, prowadząca: K. Węsierska, Poznań 2017.
- Terapia mowy u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – podejście behawioralna, prowadząca: A. Piętka, Poznań 2017.
- Od jelit… do mózgu – znaczenie zaburzeń mikroflory jelitowej i diety eliminacyjnej u osób ze spektrum autyzmu, prowadzące: Z. Baraniak i J. Dronka-Skrzypczak z Instytutu Mikroekologii w Poznaniu, Poznań, 24.09.2016 r.
- Konferencja naukowo-szkoleniowa Forum Autyzmu. Edukacja włączająca dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju, organizator: Fundacja Na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym Nowa Nadzieja, Poznań, 24.09.2016 r.
- Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących I stopień, prowadząca: A. Smyczek, Katowice, 23-24.04.2016 r.
- Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej, prowadząca: A. Prożych, Poznań, 16-17.04.2016 r.
- Praktyczny Warsztat Integracyjny Diagnoza i terapia Zespołu Downa, prowadząca: Szymczak, Poznań, 12.03.2016 r.
- Makaton, moduł III, prowadząca: B.B. Kaczmarek, Warszawa, 22-23.01.2016 r.
- Konferencja naukowo-szkoleniowa Dysfagia w teorii i praktyce oraz warsztaty Logopedyczna terapia dysfagii oraz Ocena umiejętności osoby karmiącej doustnie wcześniaka na oddziale patologii noworodka, organizatorzy: Wyższa Szkoła Uni-Terra w Poznaniu oraz Katedra i Klinika Foniatrii i Audiologii Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, Poznań 21.11.2015 r.
- Praca logopedyczna z dzieckiem zagrożonym nieprawidłowym rozwojem mowy i trudnościami w karmieniu. Wczesna interwencja logopedyczna, prowadzący: E. Stecko, Poznań, 07.-08.11.2015 r.
- Praktyczne aspekty pomocy logopedycznej, organizator: Wielkopolski Oddział Polskiego Związku Logopedów, Poznań, 10.10.2015 r.
- KORP standaryzowane narzędzie do oceny funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r. ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci, prowadzące: E. Bogacz i A. Bogacz-Rybaczyk, Poznań, 12.09.2015 r.
- Makaton, moduł 9a i 9b, prowadząca: B.B. Kaczmarek, Warszawa, 14.06.2015 r.
- Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się (AAC), II stopień, prowadzące: J. Jaszczuk i I. Stępniewicz, Warszawa, 8-9.05.2015 r.
- Makaton, moduł 1 i 2I, prowadząca: B.B. Kaczmarek, Warszawa, 10-11.04.2015 r.
- Stymulacja procesów myślenia – kategoryzacje, myślenie przez analogię, myślenie przyczynowo-skutkowe, prowadząca: M. Korendo, Poznań, 23.03.2015 r.
- Stymulacja mechanizmów poznawczych warunkujących rozwój mowy(praca z serią Stymulacja i terapia), prowadząca: M. Korendo – Bydgoszcz, 11.10.2014 r.
- Metoda Montessori – fakty i mity, czyli jak korzystać z niej mądrze w przedszkolu i w domu rodzinnym, prowadząca: E. Nikołajew-Wieczorowska – Poznań, 27.09.2014 r.
- Dyzartria nabyta u osób dorosłych. Diagnoza i terapia, prowadząca: O. Jauer-Niworowska – Poznań, 17-18.05.2014 r.
- AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się. Poziom podstawowy, prowadząca: Jaszczuk i I. Stępniewicz – Poznań, 08-09.03.2014 r.
- Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie, prowadząca: Panasiuk – Warszawa, 03-05.01.2014 r.
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy. Moduł podstawowy, prowadząca: A. Łada – Poznań, 19-20.10.2013 r.
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania, prowadząca: J. Cieszyńska – Poznań, 26.03.2013 r.
- Metody badania zagrożenia dysleksją, prowadząca: M. Korendo – Poznań, 26.03.2013 r.
- Skuteczna terapia wad wymowy u dzieci, prowadząca: I. Michalak-Widera – Poznań, 24.03.2013 r.
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera, prowadząca: M. Korendo – Poznań, 14.02.2013 r.
- Certyfikat ukończenia doskonalącego kursu języka migowego (w systemie języka migowego) dla pracowników służb społecznych – Poznań 2012 r.
- Certyfikat ukończenia kursu języka migowego dla nauczycieli I stopnia (w systemie językowo-migowym) – Poznań 2011 r.
- Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej, prowadząca: T. Kaczan – Poznań, 2011 r.
Prof UAM dr hab. Ewa Kaptur
- Diagnoza i terapia dysfagii – porażenie nerwu twarzowego (A. M. Pekacka-Egli, Poznań 2019),
- Diagnoza i terapia dysfagii. Zaburzenia odruchów oralnych u dzieci (M. Rządzka, Poznań 2019),
- Diagnoza i terapia dysfagii. Ankyloglosja u niemowląt i małych dzieci (M. Rządzka, Poznań 2019),
- Diagnoza i terapia dysfagii. Mioterapeutyczne podejście do zaburzeń oralnych u niemowląt i u dzieci (M. Rządzka, Poznań 2019),
- Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom trzeci (B. B. Kaczmarek, Poznań 2019),
- Diagnoza i terapia dysfagii – dysfagia u osób dorosłych (A. M. Pekacka-Egli, Poznań 2019),
- Czy giełkot istnieje? (Z. Tarkowski, Poznań 2018),
- Wczesna diagnoza SPD- zaburzeń przetwarzania słuchowego na poziomie neuronalnym (W. Wojnowski, A. Hashimoto, Poznań 2018),
- Logopedia w spotkaniu z ortodoncją – współpraca ortodonty i logopedy w terapii wad zgryzu z zastosowaniem aparatów miofunkcyjnych (R. Kubiak, J. Witczyk, Poznań 2018),
- Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca roku życia (J. Gruba, Poznań 2018),
- Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć? – diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych (M. Machoś, Poznań 2018),
- Nadmierne ślinienie się – techniki terapeutyczne (M. Baj-Lieder, Poznań 2018),
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) a trudności w procesie komunikacji i uczenia się (R. Borowiecka, Poznań 2017),
- Diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego w oparciu o metodę Neuroflow (Z. Bogdanowska, Poznań 2017),
- Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC) (A. Smyczek, Warszawa 2017),
- Kompleksowa diagnoza zaburzeń płynności mowy u dzieci podstawą skutecznej interwencji logopedycznej (K. Węsierska, Poznań 2017),
- Terapia mowy u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – podejście behawioralne (A. Piętka, Poznań 2017),
- Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących (A. Smyczek, Katowice 2016),
- Komunikacja alternatywna w ochronie zdrowia pacjenta oraz systemy wspomagające terapię afazji jako wsparcie procesu rehabilitacji (K. Łuszczak, Poznań 2015),
- Trudności diagnostyczne w przypadku afazji u chorych poudarowych (M. Puchowska, Poznań 2015),
- Logopedyczna terapia dysfagii (M. Litwin, Poznań 2015),
- Ocena umiejętności osoby karmiącej doustnie wcześniaka na oddziale patologii noworodka (E. Winnicka, Poznań 2015),
- Praca logopedyczna z dzieckiem zagrożonym nieprawidłowym rozwojem mowy i trudnościami w karmieniu. Wczesna interwencja logopedyczna (E. Stecko, Poznań 2015),
- KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m.ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju dzieci (E. Bogacz, A. Bogacz-Rybczak, Poznań 2015),
- Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom drugi (B. B. Kaczmarek, Poznań 2015),
- Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom pierwszy (B. B. Kaczmarek, Poznań 2015),
- warsztaty z metody M. Montessori „Pomóż mi zrobić to samemu” (E. Nikołajew-Wieczorowska, Poznań 2015),
- Kształtowanie systemu językowego dzieci z problemami językowymi (K. Sedivy, Bydgoszcz 2014),
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka. Strategie leczenia wg M.D. Klein i T.A. Delaney (M. Szmaj, Bydgoszcz 2014),
- Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie (J. Panasiuk, Warszawa 2014),
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy. Moduł podstawowy (A. Łada, Poznań 2013),
- Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych, Usprawnianie (M. Rządzka, Poznań 2013),
- Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna (M. Rządzka, Poznań 2012),
- Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej (T. Kaczan, Poznań 2011),
- Metody badania zagrożenia dysleksją (M. Korendo, Poznań 2011),
- Elementy terapii integracji sensorycznej (H. Wojciechowska, Bydgoszcz 2011),
- Na czym polega dobra technika wokalna i jej zbawienny wpływ na głos mówiony (S. Lachowolska, Poznań 2010).
mgr Karolina Galewska
- LogoSensoryka. Wprowadzenie (A. Kalina, Poznań 2019).
- Warsztaty metodyczne Zatańczysz mi świat? Narysujesz mi Polskę? (Stowarzyszenie KLANZA, Poznań 2019).
- PROGESTY – autorska Metoda Prostych Gestów wspomagająca terapię dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (D. Jodzis, Poznań 2019).
- Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom trzeci (B. B. Kaczmarek, Poznań 2019).
- Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom drugi (B. B. Kaczmarek, Poznań 2019).
- Karty Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS (J. Gruba, B. Gubała, Poznań 2019).
- Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego – KORP (E. Bogacz, A. Bogacz-Rybczak, Poznań 2018).
- Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom pierwszy (B. B. Kaczmarek, Poznań 2018).
- Diagnoza i terapia dysfagii (M. Rządzka, Poznań 2018).
- Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD (J. Gruba, M. Polczyk, Poznań 2018).