Szkolenia

Prof. dr hab. Małgorzata Rutkiewicz-Hanczewska 

  1. 2019 r. – KORP- Programy terapii. Modelowanie programów terapii dla dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym na podstawie diagnozy Kartami Oceny Rozwoju Psychoruchowego (mgr Elżbieta Bogacz, mgr Anna Bogacz-Rybczak), 12.10.2019 r., Poznań
  2. 2019 – Rehabilitacja porażenia nerwu twarzowego (mgr Anna Pękacka), 11.10.2019 r., Poznań
  3. 2018 – Diagnostyka i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy (dr Andrzej Senderski), Warszawa
  4. 2017 – Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) (mgr Renata Borowiecka) 17.11.2017 r., Poznań
  5. 2017 – Kompleksowa diagnostyka i terapia dysfagii u dzieci i dorosłych (dr Anna Maria Pękacka), 21-23.10.2017r., Warszawa
  6. 2016 – Stosowanie Testu Rozwoju Językowego (mgr Magdalena Kochańska), 10.12.2016, Warszawa, Instytut Badań Edukacyjnych
  7. 2016 – Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej oraz terapii osób dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi, (dr Teresa Kaczan) 11-12.11.2016, Poznań
  8. 2016 – Diagnoza różnicowa autyzmu i zespołu Aspergera. Terapia zaburzeń ze spektrum zespołu Aspergera (dr hab. Marta Korendo), 21.10.2016, Poznań
  9. 2015 – szkolenie pt. Problemy poznawcze dzieci dwujęzycznych. Diagnoza i terapia (dr Marzena Błasiak-Tytuła), 28.02.2015, Poznań
  10. 2015 – szkolenie pt. Stymulacja procesów myślenia – kategoryzacje, myślenie przez analogię, myślenie przyczynowo-skutkowe (dr hab. Marta Korendo), 22.03.2015, Poznań
  11. 2015 – szkolenie pt. KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1.m.ż. do 9.r.ż Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci (mgr Elżbieta Bogacz, mgr Anna Bogacz-Rybczak), 12.09.2015, Poznań
  12. 2014 – szkolenie pt. Dwujęzyczni uczniowie – strategie diagnozy i terapii logopedycznej (prof. Henriette W. Langdon), 14. 06. 2014 r, Łódź
  13. 2014 – szkolenie pt. Dyzartria nabyta u osób dorosłych. Diagnoza i terapia (dr Olga Jauer-Niworowska), 17-18.05.2014, Poznań
  14. 2014 – szkolenie pt. Manualna Terapia Dysfagii, poziom I i II (doc. Jens Heber), 26-30 marca 2014, 44 godziny, Łódź
  15. 2014 – ACC – wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się. Poziom podstawowy (mgr Jolanta Jaszczuk, mgr Iwona Stępniewicz), 15 godzin, Poznań
  16. 2013 – Otępienie czołowo-skroniowe – diagnoza i terapia (prof. dr hab. Maria Pąchalska), 04-06.11.2013, Wrocław
  17. 2013 – Wykorzystanie Testu SON – R 5,5-17 w diagnozie psychologiczno-logopedycznej dziecka (dr Renata Lutosławska), 09.11.2013, Łódź
  18. 2013 – Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy. Moduł podstawowy (mgr Aleksandra Łada), 19-20.10.2013, Poznań
  19. 2012 – szkolenie pt. Budowanie systemu językowego dla dzieci z afazją (prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
  20. 2011 – szkolenie pt. Stosowanie i interpretacja Baterii do Badania Funkcji Językowych i Komunikacyjnych Prawej Półkuli Mózgu – RHLB-PL (dr hab. Emilia Łojek)
  21. 2011 – warsztaty pt. Diagnoza i terapia afazji (Wrocław – prof. Maria Pąchalska)
  22. 2011 – warsztaty pt. Programowanie języka dla dzieci z afazją (Poznań – prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
  23. 2011 – warsztaty pt. Diagnoza i terapia zaburzeń ustnej fazy połykania w aspekcie pracy języka. Ujęcie logopedyczno-ortodontyczne (Katowice – dr Danuta Pluta-Wojciechowska)
  24. 2011 – warsztaty pt. Metody badania zagrożenia dysleksją (Poznań – dr Marta Korendo)
  25. 2011 – szkolenie zaawansowane (poziom 9. + zwierzęta) w zakresie Makatonu (Poznań – dr B.B. Kaczmarek)
  26. 2011 – warsztaty pt. Test S.O.N. – badanie i interpretacja wyników (Kraków, prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
  27. 2011 – warsztaty pt. Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją) (Kraków – dr Zdzisława Orłowska-Popek)
  28. 2010 – warsztaty pt. Symultaniczno sekwencyjna nauka czytania (Kraków – prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska)
  29. 2010 – warsztaty pt. Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli (Kraków – dr Marta Korendo)
  30. 2010 – szkolenie (poziom 1.2.3.4.) w zakresie komunikacji alternatywnej
    i wspomagającej Makaton (Poznań – dr B.B. Kaczmarek)
  31. 2009 – warsztaty szkoleniowe pt. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy wysokiego ryzyka na podstawie neurorozwojowej koncepcji, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej (Lublin – dr Teresa Kaczan)
  32. 2009 – warsztaty naukowe-szkoleniowe pt. Zaburzenia mowy w przebiegu chorób neurodegeneracyjnych (Poznań – dr Jolanta Panasiuk)
  33. 2005 – cz. I kursu bazowego kinezjologii edukacyjnej – „Gimnastyka mózgu” według metody P.E. Dennisona (Poznań – mgr Krystyna Krzyżostaniak, dr Renata Śleboda)
  34. 2004 – warsztaty naukowo-szkoleniowe pt. Problemy głosu i wymowy w pracy logopedy (Poznań – mgr Bogumiła Toczyska)
  35. 2004 – szkolenie pt. Komunikacja interpersonalna w pracy logopedy – bariery i sposoby ich pokonywania (Poznań dr hab. Grażyna Bartkowiak)
  36. 2001 – Kurs Metodyki Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego (Warszawa, Stowarzyszenie „Bristol” Polskich i Zagranicznych Nauczycieli Kultury Polskiej i Języka Polskiego jako Obcego)

Prof. UAM dr hab. Jolanta Sławek

  1. Rehabilitacja porażenia nerwu twarzowego, prowadząca: A. M. Pękacka-Egli, Poznań, 11.10.2019 r.
  2. Diagnostyka i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy, prowadzący: dr A. Senderski, Warszawa, 4-5.10.2019 r.
  3. Mioterapeutyczne podejście do zaburzeń oralnych u niemowląt i małych dzieci, prowadząca: M. Rządzka, Poznań, 28-29.09.2019 r.
  4. Ankyloglosja u niemowląt i małych dzieci, prowadząca: dr Mira Rządzka, Poznań, 22.09.2019 r.
  5. Diagnoza i terapia dysfagii. Dysfagia u osób dorosłych, prowadząca: A. M. Pękacka-Egli, Poznań, 14.06.2019 r.
  6. Diagnoza różnicowa i metody pracy logopedy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, organizator: Zarząd Oddziału Wielkopolskiego Związku Logopedów, Poznań, 16.03.2019 r.
  7. Wybrane metody profesjonalnej diagnozy i terapii logopedycznej (Czy giełkot istnieje?, Wczesna diagnoza APD, Logopedia w spotkaniu z ortodoncją), organizator: Wielkopolski Odział Polskiego Związku Logopedów, Poznań, 06.10.2018 r.
  8. Diagnoza i terapia dysfagii, prowadząca: M. Rządzka, Poznań, 22-23.09.2018 r.
  9. KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka, prowadząca: J. Gruba, Poznań, 14.09.2018 r.
  10. Jak wspomagać dzieci w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji?, Moduł III – Praca z dziećmi z ASD z poważnymi deficytami rozwoju komunikacji oraz wprowadzanie wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się, prowadzący: Zespół Trenerów Fundacji SYNAPSIS, Warszawa, 26-27.05.2018 r.
  11. Jak wspomagać dzieci w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji?, Moduł II – Praca z dziećmi mówiącymi z ASD, prowadzący: Zespół Trenerów Fundacji SYNAPSIS, Warszawa, 14-15.04.2018 r.
  12. Jak wspomagać dzieci w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji?, Moduł I – Diagnoza dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, prowadzący: Zespół Trenerów Fundacji SYNAPSIS, Warszawa, 10-11.03.2018 r.
  13. Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, prowadzący: Zespół Trenerów Fundacji SYNAPSIS, 25-26.11. 2017 r.
  14. Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) a trudności w procesie komunikacji i uczenia się, prowadząca: R. Borowiecka, Poznań, 17.11.2017 r.
  15. Stosowanie Testu Rozwoju Językowego, prowadząca: M. Kochańska z Instytutu Badań Edukacyjnych, Warszawa, 27.02.2017 r.
  16. Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC) II stopień, prowadząca: A. Smyczek, Warszawa, 14-15.01.2017 r.
  17. Diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego w oparciu o metodę Neuroflow, prowadząca: Z. Bogdanowska, Poznań 2017.
  18. Kompleksowa diagnoza zaburzeń płynności mowy u dzieci podstawą skutecznej interwencji logopedycznej, prowadząca: K. Węsierska, Poznań 2017.
  19. Terapia mowy u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – podejście behawioralna, prowadząca: A. Piętka, Poznań 2017.
  1. Od jelit… do mózgu – znaczenie zaburzeń mikroflory jelitowej i diety eliminacyjnej u osób ze spektrum autyzmu, prowadzące: Z. Baraniak i J. Dronka-Skrzypczak z Instytutu Mikroekologii w Poznaniu, Poznań, 24.09.2016 r.
  2. Konferencja naukowo-szkoleniowa Forum Autyzmu. Edukacja włączająca dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju, organizator: Fundacja Na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym Nowa Nadzieja, Poznań, 24.09.2016 r.
  3. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących I stopień, prowadząca: A. Smyczek, Katowice, 23-24.04.2016 r.
  4. Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej, prowadząca: A. Prożych, Poznań, 16-17.04.2016 r.
  5. Praktyczny Warsztat Integracyjny Diagnoza i terapia Zespołu Downa, prowadząca: Szymczak, Poznań, 12.03.2016 r.
  6. Makaton, moduł III, prowadząca: B.B. Kaczmarek, Warszawa, 22-23.01.2016 r.
  7. Konferencja naukowo-szkoleniowa Dysfagia w teorii i praktyce oraz warsztaty Logopedyczna terapia dysfagii oraz Ocena umiejętności osoby karmiącej doustnie wcześniaka na oddziale patologii noworodka, organizatorzy: Wyższa Szkoła Uni-Terra w Poznaniu oraz Katedra i Klinika Foniatrii i Audiologii Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu, Poznań 21.11.2015 r.
  8. Praca logopedyczna z dzieckiem zagrożonym nieprawidłowym rozwojem mowy i trudnościami w karmieniu. Wczesna interwencja logopedyczna, prowadzący: E. Stecko, Poznań, 07.-08.11.2015 r.
  9. Praktyczne aspekty pomocy logopedycznej, organizator: Wielkopolski Oddział Polskiego Związku Logopedów, Poznań, 10.10.2015 r.
  10. KORP standaryzowane narzędzie do oceny funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. do 9. r. ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci, prowadzące: E. Bogacz i A. Bogacz-Rybaczyk, Poznań, 12.09.2015 r.
  11. Makaton, moduł 9a i 9b, prowadząca: B.B. Kaczmarek, Warszawa, 14.06.2015 r.
  12. Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się (AAC), II stopień, prowadzące: J. Jaszczuk i I. Stępniewicz, Warszawa, 8-9.05.2015 r.
  13. Makaton, moduł 1 i 2I, prowadząca: B.B. Kaczmarek, Warszawa, 10-11.04.2015 r.
  14. Stymulacja procesów myślenia – kategoryzacje, myślenie przez analogię, myślenie przyczynowo-skutkowe, prowadząca: M. Korendo, Poznań, 23.03.2015 r.
  15. Stymulacja mechanizmów poznawczych warunkujących rozwój mowy(praca z serią Stymulacja i terapia), prowadząca: M. Korendo – Bydgoszcz, 11.10.2014 r.
  16. Metoda Montessori – fakty i mity, czyli jak korzystać z niej mądrze w przedszkolu i w domu rodzinnym, prowadząca: E. Nikołajew-Wieczorowska – Poznań, 27.09.2014 r.
  17. Dyzartria nabyta u osób dorosłych. Diagnoza i terapia, prowadząca: O. Jauer-Niworowska – Poznań, 17-18.05.2014 r.
  18. AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się. Poziom podstawowy, prowadząca: Jaszczuk i I. Stępniewicz – Poznań, 08-09.03.2014 r.
  19. Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie, prowadząca: Panasiuk – Warszawa, 03-05.01.2014 r.
  20. Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy. Moduł podstawowy, prowadząca: A. Łada – Poznań, 19-20.10.2013 r.
  21. Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania, prowadząca: J. Cieszyńska – Poznań, 26.03.2013 r.
  22. Metody badania zagrożenia dysleksją, prowadząca: M. Korendo – Poznań, 26.03.2013 r.
  23. Skuteczna terapia wad wymowy u dzieci, prowadząca: I. Michalak-Widera – Poznań, 24.03.2013 r.
  24. Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera, prowadząca: M. Korendo – Poznań, 14.02.2013 r.
  25. Certyfikat ukończenia doskonalącego kursu języka migowego (w systemie języka migowego) dla pracowników służb społecznych – Poznań 2012 r.
  26. Certyfikat ukończenia kursu języka migowego dla nauczycieli I stopnia (w systemie językowo-migowym) – Poznań 2011 r.
  27. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej, prowadząca: T. Kaczan – Poznań, 2011 r.

Prof UAM dr hab. Ewa Kaptur

  1. Diagnoza i terapia dysfagii – porażenie nerwu twarzowego (A. M. Pekacka-Egli, Poznań 2019),
  2. Diagnoza i terapia dysfagii. Zaburzenia odruchów oralnych u dzieci (M. Rządzka, Poznań 2019),
  3. Diagnoza i terapia dysfagii. Ankyloglosja u niemowląt i małych dzieci (M. Rządzka, Poznań 2019),
  4. Diagnoza i terapia dysfagii. Mioterapeutyczne podejście do zaburzeń oralnych u niemowląt i u dzieci (M. Rządzka, Poznań 2019),
  5. Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom trzeci (B. B. Kaczmarek, Poznań 2019),
  6. Diagnoza i terapia dysfagii – dysfagia u osób dorosłych (A. M. Pekacka-Egli, Poznań 2019),
  7. Czy giełkot istnieje? (Z. Tarkowski, Poznań 2018),
  8. Wczesna diagnoza SPD- zaburzeń przetwarzania słuchowego na poziomie neuronalnym (W. Wojnowski, A. Hashimoto, Poznań 2018),
  9. Logopedia w spotkaniu z ortodoncją – współpraca ortodonty i logopedy w terapii wad zgryzu z zastosowaniem aparatów miofunkcyjnych (R. Kubiak, J. Witczyk, Poznań 2018),
  10. Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca roku życia (J. Gruba, Poznań 2018),
  11. Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć? – diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych (M. Machoś, Poznań 2018),
  12. Nadmierne ślinienie się – techniki terapeutyczne (M. Baj-Lieder, Poznań 2018),
  13. Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) a trudności w procesie komunikacji i uczenia się (R. Borowiecka, Poznań 2017),
  14. Diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego w oparciu o metodę Neuroflow (Z. Bogdanowska, Poznań 2017),
  15. Edukacja uczniów niemówiących, używających alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (AAC) (A. Smyczek, Warszawa 2017),
  16. Kompleksowa diagnoza zaburzeń płynności mowy u dzieci podstawą skutecznej interwencji logopedycznej (K. Węsierska, Poznań 2017),
  17. Terapia mowy u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – podejście behawioralne (A. Piętka, Poznań 2017),
  18. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących (A. Smyczek, Katowice 2016),
  19. Komunikacja alternatywna w ochronie zdrowia pacjenta oraz systemy wspomagające terapię afazji jako wsparcie procesu rehabilitacji (K. Łuszczak, Poznań 2015),
  20. Trudności diagnostyczne w przypadku afazji u chorych poudarowych (M. Puchowska, Poznań 2015),
  21. Logopedyczna terapia dysfagii (M. Litwin, Poznań 2015),
  22. Ocena umiejętności osoby karmiącej doustnie wcześniaka na oddziale patologii noworodka (E. Winnicka, Poznań 2015),
  23. Praca logopedyczna z dzieckiem zagrożonym nieprawidłowym rozwojem mowy i trudnościami w karmieniu. Wczesna interwencja logopedyczna (E. Stecko, Poznań 2015),
  24. KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m.ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju dzieci (E. Bogacz, A. Bogacz-Rybczak, Poznań 2015),
  25. Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom drugi (B. B. Kaczmarek, Poznań 2015),
  26. Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom pierwszy (B. B. Kaczmarek, Poznań 2015),
  27. warsztaty z metody M. Montessori „Pomóż mi zrobić to samemu” (E. Nikołajew-Wieczorowska, Poznań 2015),
  28. Kształtowanie systemu językowego dzieci z problemami językowymi (K. Sedivy, Bydgoszcz 2014),
  29. Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka. Strategie leczenia wg M.D. Klein i T.A. Delaney (M. Szmaj, Bydgoszcz 2014),
  30. Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie (J. Panasiuk, Warszawa 2014),
  31. Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy. Moduł podstawowy (A. Łada, Poznań 2013),
  32. Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych, Usprawnianie (M. Rządzka, Poznań 2013),
  33. Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna (M. Rządzka, Poznań 2012),
  34. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej (T. Kaczan, Poznań 2011),
  35. Metody badania zagrożenia dysleksją (M. Korendo, Poznań 2011),
  36. Elementy terapii integracji sensorycznej (H. Wojciechowska, Bydgoszcz 2011),
  37. Na czym polega dobra technika wokalna i jej zbawienny wpływ na głos mówiony (S. Lachowolska, Poznań 2010).

mgr Karolina Galewska

  1. LogoSensoryka. Wprowadzenie (A. Kalina, Poznań 2019).
  2. Warsztaty metodyczne Zatańczysz mi świat? Narysujesz mi Polskę? (Stowarzyszenie KLANZA, Poznań 2019).
  3. PROGESTY – autorska Metoda Prostych Gestów wspomagająca terapię dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (D. Jodzis, Poznań 2019).
  4. Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom trzeci (B. B. Kaczmarek, Poznań 2019).
  5. Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom drugi (B. B. Kaczmarek, Poznań 2019).
  6. Karty Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS (J. Gruba, B. Gubała, Poznań 2019).
  7. Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego – KORP (E. Bogacz, A. Bogacz-Rybczak, Poznań 2018).
  8. Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Poziom pierwszy (B. B. Kaczmarek, Poznań 2018).
  9. Diagnoza i terapia dysfagii (M. Rządzka, Poznań 2018).
  10. Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD (J. Gruba, M. Polczyk, Poznań 2018).